۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۰۵
مسئولان صدای بیماران دیالیزی را بشنوند و مشکلات آنها را برطرف کنند

مسئولان صدای بیماران دیالیزی را بشنوند و مشکلات آنها را برطرف کنند

مسئولان صدای بیماران دیالیزی را بشنوند و مشکلات آنها را برطرف کنند

https://b2n.ir/f77969
خبرگزاری برنا
 
 
مدیرعامل انجمن بیماران کلیوی ایران گفت: در حال حاضر 100 هزار بیمار تحت پوشش این انجمن از مشکلات ناشی از کمبود و گرانی هزینه های دارو و پیوند رنج می برند که انتظار داریم مسئولان صدای آنها را بشنوند.
به گزارش خبرنگار اقتصادی برنا از قزوین؛  اعضای انجمن بیماران کلیوی استان قزوین در جلسه با معاون سیاسی استانداری قزوین مشکلات این بیماران را بررسی کردند.
اعظم پناهی در این نشست اظهارداشت: در حال حاضر بیش از 100 هزار بیمه کلیوی تحت پوشش انجمن قرار دارند و با کمک خیرین در رفع نیازهای این بیماران تلاش می کنیم.
وی اضافه کرد: تامین دارو، گرانی هزینه های درمان و پیوند و کمبود داروهای خارجی از جمله مشکلات بیماران دیالیزی است که از مسئولان و خیرین درخواست می کنیم در این زمینه مساعدت کنند.
پناهی تصریح کرد: بیمارانی داریم که 23 سال است پیوند کلیه انجام داده اند و امروز قادر نیستند حتی یک پله را بالا بروند و ناتوان شده اند که برذخی شاغل هستند و بایستی کمک کنیم تا مشمول بازنشستگی پیش از موعد شوند.

مدیرعامل انجمن بیماران کلیوی ایران یادآورشد: بیماران کلیوی بایستی چند سال زودتر بازنشسته شوند زیرا قادر به کار نیستند و هزینه های زندگی نیز آنها را آزار می دهد.
وی اظهارداشت: سیاست های مسئولان درمانی کشور استفاده از داروهای تولید داخل است اما برخی بیماران خاص سالهاست از داروی خارجی استفاده می کنند و این تغییر می تواند از نظر روحی و روانی بر سلامت آنها تاثیر داشته باشد لذا تامین داروهای دخارجی نیز باید در دستور کار مسئولان باشد.
پناهی عیس لو یادآورشد: برخی بیماران در سال 59 پیوند کرده اند و داروی خارجی مصرف می کنند و داروی ایرانی برای آنها جواب نمی دهد و برخی دچار تشنج و استرس شده اند که امیدواریم نگرانی آنها برطرف شود.
مسئولان صدای بیماران کلیوی را بشنوند

مدیرعامل انجمن بیماران کلیوی ایران تصریح کرد: این انجمن هیچ اعتبار دولتی دریافت نمی کند و تنها با کمک خیرین فعالیت خود را ادامه می دهد و امیدواریم با تداوم مشارکت خیرین بتوانیم خدمت رسانی خود به بیماران را ادامه دهیم.
وی از انجمن بیماران کلیوی استان قزوین به عنوان فعالترین تشکل مردمی یاد کرد و گفت: در سال گذشته 10 دستگاه دیالیز به انجمن اهدا شد اما همچنان این انجمن به 30 دستگاه دیالیز دیگر نیاز دارد که درخواست می کنیم خیرین در این امر چون گذشته مشارکت کنند.
پناهی اظهارداشت: بسیاری از بیماران به دلیل ناتوانی مالی از پیوند کلیه منصرف شده اند و با بحران مواجهند که تلاش می کنیم با جلب حمایت خیرین بتوانیم ضمن تامین هزینه دارو، درمان و پیوند بیماران به معیشت آنها نیز رسیدگی کنیم.
وی از راه اندازی مرکز پیوند اعضا در استان قزوین استقبال کرد و گفت: امیدواریم خیرین و مسئولان بهداشت و درمان استان در این زمینه نیز فعال عمل کنند تا شاهد راه اندازی این مرکز در قزوین باشیم.
 
کد مطلب : ۱۷۶۳
نام شما
آدرس ايميل شما