۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۳۲
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین در دیدار با دکتر اعظم پناهی مهر مدیرعامل انجمن بیماران کلیوی ایران

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین در دیدار با دکتر اعظم پناهی مهر مدیرعامل انجمن بیماران کلیوی ایران

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین در دیدار با دکتر اعظم پناهی مهر مدیرعامل انجمن بیماران کلیوی ایران
 
 

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین در دیدار مدیرعامل انجمن بیماران کلیوی ایران گفت: در کنار تأمین دارو و تجهیزات، تقویت روح امید در بیماران با جدیّت دنبال شود.
 
آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در دیدار مدیرعامل انجمن بیماران کلیوی ایران ضمن تبریک میلاد بابرکت حضرت فاطمه معصومه(س) اظهار کرد: در هر بیماری چیزی که بدترین ضربه را به بیمار وارد می‌کند، ناامیدی و یأس است، ما در کنار تأمین دستگاه‌ها و داروهای مربوط به بیماران، باید امید این عزیزان را نیز تأمین کنیم، یعنی اگر این بیماران حتی احساس کنند که قرار است در آینده در زمینه بیماری آنان پیشرفت‌های پزشکی حاصل شود و اختراعات جدید به داد آن‌ها برسد و شرایط آنان را تغییر دهد، بسیار امیدوار خواهند شد.
 
وی ادامه داد: همان‌گونه که امروز نسبت به چند دهه قبل شرایط بیماران کلیوی بسیار تغییر کرده است، سال‌های آینده نیز بی‌شک شرایط بهتری را در این حوزه خواهیم داشت، این امیدبخشی به بیماران بسیار حائز اهمیت است که این عزیزان همواره دارای روحیه و امید باشند.
 
امام جمعه قزوین عنوان کرد: بیماران و تمام اقشار جامعه نباید خلأ ایدولوژیک داشته باشند، کسی که به خدا و قیامت اعتقاد دارد، مدام ذکر «أَلاَ بِذِکْرِ اللّهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوب» را بر لب دارد و معتقد است قرآن ذکر خداست، با آیات الهی به آرامش می‌رسد.
 
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: حضرت‌ زینب (س) در سخت‌ترین شرایطی که برای ایشان ایجاد کرده بودند، پس از شهادت عزیزانشان، در مسیر شام به ابن‌زیاد گفت «ما رأیتُ الّا جمیلاً» یعنی من جز زیبایی چیزی ندیدم، اینکه ما بتوانیم از نظر خلأ فکری، معنوی و ایمانی بیماران را غنی کنیم بسیار حائز اهمیت است، آن قدر این فرصت‌های معنوی تماشایی هستند که باعث روحیه‌دهی به بیماران می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: ما احتیاج داریم به بیماران و نیازمندان در هر زمینه‌ای کمک کنیم، دین این‌گونه به ما آموزش داده که می‌گوید شما احتیاج دارید به فقرا کمک کنید، بنابراین نباید نسبت به بیماران و نیازمندان بی‌تفاوت باشیم و بدانیم که خداوند فرصت‌های بی‌نظیری برای ما جهت کمک‌رسانی به این عزیزان ایجاد کرده است.
 
در ادامه این دیدار نیز خانم اعظم پناهی، مدیرعامل انجمن بیماران کلیوی ایران اظهار کرد: انجمن کلیوی با حدود 180 شعبه در کشور بیماران زیادی دارد که استان قزوین دارای یکی از انجمن‌های فعال است.
وی اظهار کرد: انجمن بیماران کلیوی با حمایت خیرین امورات کار خود را پیش می‌برد، قزوین 9 بخش دیالیز با حدود 500 بیمار دیالیزی دارد که هفته‌ای 3 جلسه دیالیز می‌کنند، همچنین قزوین دارای حدود 500 بیمار پیوندی است، امید به زندگی بیماران پیوندی، پس از پیوند کلیه حدود 80 درصد افزایش پیدا می‌کند.

 مطالعه متن در سایت
 https://b2n.ir/j57007 
کد مطلب : ۱۷۶۵
نام شما
آدرس ايميل شما