۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۲۰

درد درمان یا درد گرانی دارو برای بیماران عزیز کلیوی

درد درمان یا درد گرانی دارو برای بیماران عزیز کلیوی
سرکار خانم دکتر پناهی مهر عیسی لو مدیرعامل انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی ایران امروز در گفت و گو با خبرگزاری مهر با اشاره به مشکل بیماران کلیوی اظهار کرد: با توجه به وضع موجود جامعه و فشارهای اقتصادی، بیماران مبتلا به بیماری‌های کلیوی دچار مشکلات بسیاری شده اند.
وی با بیان اینکه تمام تلاش ما احقاق حقوق این بیماران عزیز و حمایت از آنها است گفت: بسیاری از بیماران مجبور هستند تا هفته‌ای سه مرتبه دیالیز شوند اما گرانی داروها سبب شده تا این افراد علاوه بر درد بیماری درد گرانی، کمبود داروها و سرگردانی بین داروخانه‌ها را نیز تحمل کنند. ما به عنوان انجمنی در حوزه سلامت در کنار وزارت کشور بوده ایم و سعی کرده ایم در حد توانمان باری را از دوششان برداریم علاوه بر پیوند کلیه، ثبت در سامانه اهدا دستگاه دیالیز و کمک‌های معیشتی به بیماران که توسط خیران انجام می‌شود انتظار داریم تا وزارت بهداشت نیز بصورت جدی مشکلات بیماران کلیوی را بررسی کند و در کنارمان باشد تا مورد بی مهری قرار نگیریم.
وی با بیان اینکه انجمن تحت هر شرایطی با وزارت بهداشت نامه نگاری داشته و جلساتی را درباره مشکلات دارویی و درمانی بیماران کلیوی برگزار کرده است گفت: اما با این وجود در حال حاضر بیماران کلیوی برای تهیه دارو دچار مشکل هستند.
مدیرعامل انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی ایران درباره مشکلات دارویی بیماران کلیوی گفت: آمپول ترولاک مخصوص دیالیزی هایی است که از طریق شالدون دیالیز می‌شوند اما قیمت این دارو حدود سه ماه است که از ۹۰ هزارتومان به ۳۶۰ هزار تومان رسیده است. همچنین یکی دیگر از مشکلات بیماران کمبود آمپول ونوفر و افزایش قیمت آن است و علاوه بر این، داروی ساندیمون نئورال ۲۵ و ۵۰ خارجی و داروی پروگرف ۰.۵ میل در داروخانه‌ها وجود ندارد یا بسیار کم شده است.
کد مطلب : ۱۷۲۷
نام شما
آدرس ايميل شما