در هفته‌های اول پس از جراحی پیوند کلیه، محل برش جراحی باید طبق دستور تیم درمان تمیز و خشک نگه داشته شود و از خیس شدن طولانی آن (مثلاً وان حمام) تا زمانی که پزشک اجازه دهد پرهیز شود. بیمار و خانواده باید روزانه محل زخم را از نظر علائم عفونت بررسی کنند: قرمزی فزاینده، گرم شدن، ترشح غیرعادی، باز شدن لبه‌های زخم یا تب، از علائمی هستند که باید فوراً به تیم پیوند اطلاع داده شوند. پوشیدن لباس‌های گشاد و راحت در این دوره و پرهیز از مالش مستقیم لباس به محل زخم نیز توصیه می‌شود.

این مطلب جنبه‌ی آموزشی عمومی دارد. در صورت بروز هرگونه علامت غیرعادی پس از پیوند، حتماً و در سریع‌ترین زمان ممکن با تیم پیوند یا پزشک معالج خود تماس بگیرید.